Tedoo cu Brad Florescu

Roz Avel te așteaptă la bord. Croazieră cu vele în Spania și Portugalia.

Căpitanul Florin Drăghici te invită la bordul velierului Roz Avel pentru o croazieră între Atlantic și Mediterană. La vară.

Am primit o veste excelentă pe care mă grăbesc s-o împărtășesc cu toată lumea. Căpitanul Florin Drăghici, autor și protagonist al foiletonului “Roz Avel în jurul Lumii”, anunță că este dispus să ia cu el pe oricine dorește o aventură pe mare în vara aceasta.

Întreaga croazieră este programată să dureze circa două luni și este împărțită în nouă segmente. Doritorii se pot înscrie pentru oricare dintre acestea (unul, două sau mai multe, în funcție de timpul disponibil al fiecăruia).

Cine poate participa.

Sunt bineveniți la bordul Roz Avel toți cei care iubesc marea, soarele, navigația și sunt dispuși să participe activ la croazieră ajutând la treburile bărcii: mai o parâmă de întins, mai o curățenie, mai un gătit. Cu alte cuvinte, dacă vrei să te îmbarci pe Roz Avel vei fi tratat nu ca turist, ci ca membru al echipajului.

Există o singură cabină disponibilă, în care pot dormi confortabil două persoane. Cabina este dotată cu pat dublu și baie proprie. Contribuția financiară a fiecărui participant se împarte astfel:

– 140 EUR de persoană pe săptămână (forfetar) care acoperă cotă parte din cheltuielile generale de întreținere a bărcii.
– 15 EUR de persoană pe zi care acoperă mâncarea, combustibilul, taxele de port, apa și curentul în marină.

Itinerariu și etape.

Traseul croazierei pornește din Ria de Vigo (Spania), continuă de-a lungul coastelor Portugaliei, traversează Strâmtoarea Gibraltar și urcă pe litoralul mediteranean al Spaniei până la Malaga. Unele etape sunt mai lungi și mai aventuroase, altele – scurte și ușoare. Pe lângă navigația propriu-zisă, participanții vor avea suficient timp să exploreze și obiectivele de pe țărm. Iată în continuare etapele, așa cum le-au gândit și descris Florin și Aglae.

ETAPA 1: 2-7 iunie. Ria de Vigo (Spania) – Porto (Portugalia). Distanță parcursă: 92 mile marine (172 km). Nivel de dificultate: ușor. Etapa include opriri la Viana de Castello (Portugalia) și la Porto (două zile).

ETAPA 2: 7-15 iunie. Porto-Lisabona. Distanță parcursă: 190 mile marine (351 km). Nivel de dificultate: mediu. Etapa include opriri la Aveiro, Figueira de Foz, Nazare (2-3 zile), Lisabona (3 zile).

ETAPA 3: 16-21 iunie. Lisabona-Punta do Sagres. Distanță parcursă: 227 mile marine (420 km). Nivel de dificultate: mare. Se ancorează la Sesimbra, Sines, Baleeira. Este o etapă de navigație mai exigentă.

ETAPA 4: 22-28 iunie. Baleeira-Algarve-Insula Culatra-Faro. Distanță parcursă: 63 mile marine (117 km). Nivel de dificultate: redus. Etapa presupune plimbări scurte de-a lungul coastei regiunii Algarve și o oprire de câteva zile pe insula Culatra. Farniente, cum o descrie căpitanul.

ETAPA 5: 29/30 iunie – 5/6 iulie. Faro (Portugalia)-Vila Real de San Antonio – Huelva – Cadiz (Spania). Distanță parcursă: 170 mile marine (314 kilometri). Dificultate: medie. Trei zile la Cadiz.

ETAPA 6: 6-12 iulie. Cadiz-Barbate-Linea-Algeciras/Gibraltar. Distanță parcursă: 95 mile marine (175 km). Dificultate: medie spre mare. E o zonă cu trafic naval intens și vreme instabilă.

ETAPA 7: 13-18 iulie. Algeciras-Malaga/Benalmadena. Distanță parcursă: 87 mile marine (437 km). Dificultate: redusă spre medie. Opriri pe parcurs la La Duquesa sau Estepona.

ETAPA 8: 19-25 iulie. Malaga-Cartagena. Distanță parcursă: 236 mile marine (437 km). Dificultate: redusă. Este o etapă liniștită, de explorare a coastei și a atracțiilor de pe țărm. Include două zile la Cartagena.

ETAPA 9: 26 iulie-2 august. Cartagena-Caleta Velez-Malaga. Distanță parcursă  256 mile marine (474 km). Dificultate: medie.

După 2 august Roz Avel și echipajul își iau o lună de repaus, urmând ca în luna septembrie să coboare spre Maroc, croazieră în care ești din nou invitat. Repet, te poți înscrie pentru oricare etapă de mai sus.

Întrucât este vorba despre o croazieră cu vele, pe mare, itinerariul poate suferi mici modificări în cadrul fiecărei etape. Căpitanul Drăghici a făcut programul astfel încât, orice s-ar întâmpla, participanții să se afle unde trebuie la începutul și sfârșitul etapei, pentru a se putea transfera de la sau către aeroport. Cu excepția etapei 3, toate celelalte pornesc și se termină în orașe prevăzute cu legături aeriene.

Dacă dorești să te înscrii sau să afli mai multe decât am putut eu cuprinde în acest material, ești invitat să îl contactezi pe căpitanul Florin Drăghici la adresa flo.draghici at gmail dot com. Oricum, înainte de a te urca pe barcă, este important să vă cunoașteți și să vorbiți, fie și pe Skype. Informații și fotografii vor apărea în următoarele zile și pe site-ul Roz AvelO succintă prezentare a navei și echipajului găsești aici.

Către Portugalia zboară direct companiile TAP Portugal și Blue Air, iar pentru Spania ai opțiunile TAROM, Blue Air, Wizzair, Vueling.

Vânt din pupa!

Notă: aceasta nu este o ofertă comercială, ci o propunere de cost sharing, mecanism uzual în lumea velismului.

Vezi galerie imaginiIntră în galeria de imagini a articolului

Comentarii - 6 Comentarii

  1. Georgiana says:

    Bună, Brad! Imi cer scuze pentru faptul că scriu off topic, insă am nevoie de ajutorul tău. In septembrie urmează să mă văd cu nişte prieteni pe care i-am cunoscut in America şi au ales ca destinaţie tocmai complicata Kefalonia. Spun complicata pentru că, în căutările mele, am văzut că nu este deloc simplu să ajungi acolo, mai ales singură, cum sunt eu (ma refer aici că ar fi fost mai accesibil sa fim o gaşcă şi să ne combinăm la masina, ferry & so on). Rugamintea este urmatoarea: ai putea să-mi sugerezi câteva combinatii de zboruri low cost, legaturi, etc? Asta în eventualitatea în care ţi-au trecut pe la ureche astfel de detalii. Will you help me?! Pls pls pls – puppy eyeeees! Thank you a lot! 🙂

  2. Alex says:

    Desi cu potential, aceasta oferta este muult prea scumpa.
    “Notă: aceasta nu este o ofertă comercială, ci o propunere de cost sharing, mecanism uzual în lumea velismului.”
    2 persoane / saptamana = 140×2 + 15x2x7 = 490 Euro/cabina. Pentru comparatie, daca vrei sa faci un charter cu un yacht de 3 cabine (plus 1-2 locuri de dormit in salon) te costa mai putin de 490×3 = 1,470 de euro pe saptamana.
    Deci oferta depaseste cu mult notiunea de “cost sharing”, fiind mai mare chiar si decat ofertele comerciale ale unei companii care face profit, business din asta.
    Cel putin pana nu isi reanalizeaza oferta trebuie sa spun: Nu, multumesc!

    • Stefan says:

      Darga Alex , eu cred ca compari doua produse diferite:
      – “charter cu un yacht de 3 cabine” NU te costa mai putin de 1.800 eur / saptamana + mancare(aprox 150 eur)+curatenie finala(aprox 100 eur) + skipper( aprox 100 eur /zi…la nevoie…). Asta in conditiile in care accepti sa inchiriezi o barca cu vele maxim de nivel BAVARIA in stare oarecum discutabila (s-au vazut cazuri in care echipajul s-a transformat in echipa tehnica – sa nu uitam de wc-ul marin…:) ) O barca cu vele trei cabine -Oceanis 37 , costa 2.300 eur / sapatmana in varianta cu mai putin de un an vechime in perioada iunie -iulie – august ( spun asta dupa cinci ani de charter in Grecia cu familia – 4 persoane adulte , noptile exclusiv in golfuri, alfel mai adaugi si costuri marina)
      – oferta analizata de tine nu tine cont de faptul ca ai sansa sa fi parte din echipajul unui velier care reprezinta “acasa” pentru acei oameni, sa experimentezi un altfel de mod de a trai, nu cred ca e cazul sa detaliez diferenta intre un Kelly Peterson 44 si o barca cu vele de charter fie ea chiar Beneteau sau Jeanneau.
      E bine ca atunci cind compari doua elemente sa fie din aceeasi clasa, de aceeasi natura…
      Succes !

  3. Kiru says:

    Depinde cum o iei. Daca mergi singur platesti 140E + 7x15E, total 245E.Unde primesti barca si mancare pe o saptamana cu doar 250E??? In plus, poate nu ai permis de navigatie si mai trebuie sa platesti si skipper cu 50E/zi, ceea ce cu Roz Avel nu e cazul. Hm?

  4. Adrian says:

    Dupa o mini vacanta petrecuta la bordul lui Roz Avel, recomand cu caldura o asemenea experienta oricarui doritor de o vacanta “altfel”.
    Iar celor pasionati de sailing, le garantez ca dupa una-doua saptamani la bordul unei barci pregatite sa faca turul lumii si in compania unui asemenea echipaj vor fi invatat lucruri pe care nu le pot afla facand un “charter cu un yacht de 3 cabine”.
    Florin a fost bucuros sa-mi impartaseasca toate secretele meseriei si chiar daca am stat doar o saptamana am aflat foarte multe lucruri noi pe care nu le-am invatat la cursul de sailing facut anterior.
    Florin, Natalie: Ati fost gazde excelente, multumim pentru vacanta minunata!!!
    Bradut: Multumim pentru ca publici genul asta de articole si inspiri atata lume in cautare de alternative vacantelor all inclusive.

Lasă un comentariu