Tedoo cu Brad Florescu

Air Asia continuă să dea târcoale Europei de Est.

O dată la un an sau doi, apar zvonuri și informații despre intenția Air Asia de a zbura către Europa de Est. Iată care sunt noile planuri declarate de companie.

Air Asia X Praga

E un subiect pe care îl urmăresc din 2011, de când una dintre cititoarele Tedoo a avut ocazia să discute un pic cu fondatorul Air Asia, Tony Fernandes, care i-a spus printre altele că vizează o extindere spre Europa de Est. Fernandes menționa ca posibile destinații Praga, Budapesta și Bucureștii.

Povestea suna imposibil de crezut la acel moment și nici astăzi nu sunt mulți care ar paria că asiaticii își vor face un cap de pod în zona noastră, mai ales după ce, în 2012, au închis rutele Kuala Lumpur – Paris și Kuala Lumpur – Londra.

Dar zvonuri au tot fost. În același 2012 se discuta despre un posibil interes al Air Asia în cumpărarea companiei aeriene sârbești JAT. Până la urmă s-a cumpărat, dar nu în 2012 ci în 2013 și nu de către Air Asia ci de către Etihad, care dețin 49% astăzi din acțiunile transportatorului sârb, confirmând că regiunea noastră are un potențial ne-exploatat.

Acum un an au apărut noi zvonuri referitoare la o posibilă rută europeană a Air Asia cu plecare din Kuala Lumpur. Destinațiile vizate ar fi fost Moscova și Barcelona. Nu s-a întâmplat.

Și uite că acum două zile, CEO-ul Thai Air Asia X, Tassapon Bijleveld reîncălzește subiectul afirmând că Europa de Est rămâne un subiect de interes pentru o eventuală rută low-cost cu un cap la Bangkok. Domnul Bijleveld declară pentru Bangkok Post:

“Nu suntem interesați de marile orașe europene, Londra, Frankfurt, Paris, Amsterdam, destinații foarte competitive cu mici șanse de a deveni profitabile. Realist vorbind, ne-ar lua cam 6 luni să punem la punct o rută către Europa de Est.”

Deși oficialul nu a spus exact ce rută/rute plănuiește să deschidă anul viitor, a lăsat să se înțeleagă că lista potențialelor destinații include Polonia, Ungaria, Croația, Austria sau Cehia. Din păcate, România nu mai figurează nici pe această listă de wishful thinking.

Indiferent ce se va întâmpla până la urmă, rămân la părerea că o astfel de mutare ar putea avea succes, mai ales dacă Air Asia X va găsi parteneriate cu transportatorii low cost cu baze în Estul Europei; mă gândesc în primul rând la Wizzair, care are o rețea remarcabilă de hub-uri și rute în regiune. Un zbor București-Budapesta-Bangkok operat în parteneriat de Air Asia și Wizzair ar fi o idee interesantă.

Ne mai auzim pe subiect probabil anul viitor.

(Sursa foto: The Malay Mail Online.)

Comentarii - 2 Comentarii

  1. Razvan says:

    Intre timp Bucuresti-Bangkok cu flydubay in sezon (sfarsit de decembrie/ianuarie) a ajuns la 1300 euro pentru 2 adulti si un copil.

Lasă un comentariu