Tedoo cu Brad Florescu

Yachting. Imagini în premieră mondială cu velierul SOTO 30.

Barcă argentiniană, echipaj britanic, ape thailandeze, fotografii românești. Imagini în premieră mondială cu noul velier de curse SOTO 30, lansat acum câteva ore.

yachting regatta Pattaya SOTO 30

În calitate de unic fotograf neoficial la prima cursă a super-velierului SOTO 30, vă prezint câteva imagini în premieră mondială cu acest super-racer.

De la Yacht Club România la Ocean Marina Pattaya

În 2007, când am devenit membru al Yacht Club România, nici eu și nici onorabilii mei colegi nu ne-am gândit că un începător într-ale navigației – cum eram atunci și cum încă sunt și azi – va ajunge pe primele pagini în Sailing Anarchy (unul dintre site-urile majore de profil) și Longitude Yachts. Nu talentul meu de skipper mi-a adus această mică și nemeritată secundă de glorie, ci un eveniment la care am avut onoarea să particip mulțumită lui Bogdan Alexandrescu, președintele YCR, un fanatic promotor al yachting-ului și un om super-conectat la rețeaua internațională a  pasionaților de veliere.

SOTO 30. Mai simplă, mai bună, mai rapidă.

SOTO 30 este cel mai recent velier de racing conceput de echipa argentinianului Javier Soto Acebal, urmând succesul deja legendarului SOTO 40. Barca de 30 de picioare (9,1 metri) se dorește a fi primul dintr-o nouă generație de yacht-uri de racing. Mai simplă, mai bine construită și mai rapidă decât orice barcă din clasa ei, SOTO 30 e rezultatul unei filosofii bazate pe ergonomie și viteză. SOTO 30 e un seaster (varianta de mare a roadsterului).

“La alte bărci se simte inerția. De când faci manevra și până se mișcă barca, sunt câteva secunde de lag. Dar SOTO 30 țâșnește de sub noi”, îmi explică membrii Red Team, una dintre cele mai galonate echipe britanice de racing. Red Team va concura pe SOTO 30 la Top of The Gulf Regatta, eveniment pentru care mi-am lăsat Chiang Mai-ul natal și am venit – prima oară în viață – la Pattaya.

O barcă fără fițe.

SOTO 30 nu-i o barcă de fițe. N-are nici șezloguri, nici plasmă, nici sun deck, iar cabinele oferă standarde spartane de confort. Echipa lui Javier Soto Acebal a găsit soluții inovative de a simplifica nu doar barca, ci și manevrele necesare conducerii acesteia în condiții de concurs. Cârma de tip topor a fost plasată înafara chilei, pentru a reduce frecarea și a îmbunătăți controlul.

Catargul din carbon și boom-ul din aluminiu, cordajul extrem de simplu, motorul care culisează într-un compartiment sub punte și velele proiectate special de North Sail fac ca această barcă să se comporte ultrasportiv chiar și în condiții de vânt slab.

E drept, domnii de la Red Team se coordonează ca niște adevărați campioni. În timpul photo shooting-ului de ieri, abia am reușit să ținem după ei cu chase boat-ul. Dar fotografiile au ieșit bine și, așa cum spuneam la început, au apărut pe Sailing Anarchy și pe site-ul celor de la Longitude Yachts, alături de imaginile produse de Juaquin Moreno, fotograful oficial al proiectantului.

Prețuri velier SOTO 30

În prețul de 124.000 USD intră tot, mai puțin motorul (6 cai putere sunt suficienți), velele și shipping-ul. Setul de vele  costă încă 20-25.000 USD. Barca de teste se află tot timpul anului în Ocean Marina din Pattaya, Thailanda și poată fi închiriată pentru concursuri (4-5,000 USD per eveniment). Mai multe informații, parametri tehnici și date de contact găsești pe site-ul Longitude Yachts.

Top of the Gulf Regatta,  cea mai populară competiție de sailing din Asia, are loc la Pattaya. Ediția de anul acesta se desfășoară între 4 și 8 mai și înscrie la start peste 200 de ambarcațiuni împărțite pe 12 clase (de la Optimist la one design și IRC handicap)

Prezența mea la eveniment este susținută de Yacht Club România și Autoritatea pentru Turism a Thailandei. Mulțumiri speciale Bogdan Alexandrescu și Tim Long.

Foto: Brăduț Florescu, mai 2012. Echipament: SONY Alpha NEX-5N

Vezi galerie imaginiIntră în galeria de imagini a articolului

Comentarii - 3 Comentarii

  1. [...] Velierul SOTO 30 despre care am scris ieri a ieșit pe locul 9 în Clasa 1, în condițiile unui coeficient IRC de 1,1430. E un început bun pentru o barcă one class. Mâine-poimâine încerc să pun și niște filmări. [...]

  2. [...] Cursa virtuală se va desfășura în sistemul One Class, toți concurenții având la dispoziție același tip de ambarcațiune: SOTO 30, yacht-ul de racing lansat la începutul lunii mai în cadrul Top Of The Gulf Regatta, Pattaya. Am scris despre SOTO 30 aici. [...]

  3. [...] am anunțat-o că am o treabă la Pattaya câteva zile, Elena a ridicat din umeri a cum o vrea Dumnezeu. Nicio femeie cu un strop de cultură [...]

Lasă un comentariu