Tedoo cu Brad Florescu

Vrăjitorul din Istanbul. Orice oraş ar trebui să aibă unul.

Să spunem că vrei să ştii cum să ajungi de la hotelul tău, aflat în Sultanahmet, la aeroport. Sau de unde să iei o maşină de ocazie ca să ajungi la Bursa. Pui mâna pe telefon, laptop sau tabletă şi îl interpelezi pe Vrăjitor.

Ca să te descurci printre pe cei 6.200 de kilometri pătraţi, printre cele 9 milenii de istorie şi printre miile de puncte de atracţie din Istanbul, trebuie să fii capabil să faci vrăji. Dar dacă printre diplomele tale de studiu nu se numără şi cea de la Hogwarts, metropola îţi pune la dispoziţie vrăjitorul propriu.

Nu e nicio metaforă la mijloc. Vrajitorul Istanbulului există cu adevărat. E un vrăjitor bun, care ajută orice turist, cu orice informaţie, la orice oră din zi şi din noapte. Poţi să-i pui întrebări cu duiumul, oricât de îndrăzneţe sau de cuminţi, Vrăjitorul nu te transformă în broscoi, ci-ţi dă răspuns în numai câteva minute. E bătrân, trebuie să se gândească bine înainte de a vorbi.

Wizard Istanbul este un proiect iniţiat în iunie 2011 de firma de consultanţă Web Girişim ca răspuns la o cercetare care arăta că turiştii au nevoie de asistenţă rapidă şi competentă pentru a cunoaşte oraşul mai bine.

Să spunem că vrei să ştii cum să ajungi de la hotelul tău, aflat în Sultanahmet, la aeroport. Sau de unde să iei o maşină de ocazie ca să ajungi la Bursa. Pui mâna pe telefon, laptop sau tabletă şi îi trimiţi Vrăjitorului întrebarea fie pe Twitter, fie pe pagina de Facebook.

Da, simplu, scrii “Cum ajung cel mai ieftin de la Mangana Konak Hotel la Aeroportul Ataturk?” Iei câteva înghiţituri de cafea şi param! răspunsul îţi apare pe micuţul ecran:

“Ia tramvaiul de la staţia  Sultanahmet până la staţia Zeytinburnu (capăt de linie). Te costă două lire. Apoi ia metroul până la aeroport pentru încă două lire”. Transportul – 4 lire. Vrăjitorul – nepreţuit!

În spatele Wizzard Istanbul se află o echipă de 15 oameni: 10 consilieri conectaţi permanent la contul de Twitter, alţi 3 care fac cu schimbul în faţa computerului, astfel încât să urmărească solicitarile primite pe cele trei canale de comunicare: Twitter, Facebook şi pagina de web. Restul până la 15 sunt şefii răi care nu fac nimic toată ziua şi ţipă la angajaţi.

Dincolo de consultanţii cu carte de muncă, proiectul e susţinut şi de o reţea impresionantă de 10.000 de colaboratori, care contribuie cu sugestii, idei şi răspunsuri. Baza de date a Wizzard Istanbul a fost integrată cu cele ale Ministerului Culturii şi Turismului, primăriei oraşului, companiilor de transport şi diverselor operatori din domeniul ospitalităţii – hoteluri, restaurante, baruri, agenţii de turism. Cu aşa o armată de spiriduşi în spate, nu-i de mirare că Vrăjitorul poate răspunde la orice întrebare în câteva clipe.

Am reuşit prin munca noastră să stabilim un nivel de încredere extraordinar. Oamenii cred şi se încred în ceea ce le spunem şi asta este cea mai mare satisfacţie a noastră.” ne-a spus Mehmet Cihangir, managing partner Web Girişim şi coordonator al proiectului Wizard Istanbul.

La un moment dat un turist ne-a cerut ajutorul pentru că avea probleme cu viza. Ne-am dat peste cap şi am rezolvat-o. Nu promitem că ne putem ocupa tot timpul de astfel de situatii, dar facem tot ceea ce ne stă în putinţă ca oamenii să aibă o experienţă de neuitat în Istanbul şi să revină oricând cu plăcere.” completează Mehmet.

Pierdut în Istanbul? Caută-l pe Vrăjitor. Ori pe site, ori pe contul de Twitter ori pe pagina de Facebook.

Expert în Istanbul? Contribuie cu sfaturi, idei şi ponturi la povestea unui oraş de poveste. Teşekkür ederim!

Comentarii - 3 Comentarii

  1. george2210 says:

    “Povestea unui oras de poveste” i se potriveste minunat Istanbulului!
    Ideea cu vrajitorul pare foarte buna, poate le urmeaza exemplul si in alte orase.

  2. […] autor: Simone Pekelsma este redactor al site-ului Wizard Istanbul, despre care am povestit pe larg aici. Traducere şi editare: […]

Lasă un comentariu