Tedoo cu Brad Florescu

Travel Camera Review. SONY NEX-7, mai mergi? Mai merg. Și a mai mers.

De ce este nevoie de un an ca să evaluezi o cameră foto pentru călătorii? Pentru că cel mai important e ca, după un an, să mai funcționeze.

SONY NEX-7

Întotdeauna am fost de părere că cea mai bună cameră foto e cea pe care o ai la tine. În această logică, printre fotografiile din top 10 personal se află două făcute cu telefonul. Asta aveam la mine, asta am folosit.

În regim de călătorie – mai mult decât în cazul utilizării “domestice” – a avea camera la tine presupune două lucruri mari și late: să o poți căra și să nu se strice pe drum. În momentul în care cele două condiții sunt îndeplinite, camera respectivă devine cea mai bună cameră.

Am fost ani de zile Nikonist fidel, trecând prin modelele D70, D80 și D90. Aici m-am oprit, pentru că cei de la SONY au început să-mi trimită aparate. Mai întâi un Alpha NEX-3, apoi un Alpha NEX-5, ambele cu lentile de kit și, anul trecut prin septembrie, un Alpha NEX-7 echipat cu o optică serioasă (18-200 mm).

Acest din urmă aparat m-a însoțit în toate călătoriile, din Franța în Indonezia și din România în Laos, ca să nu mai vorbesc de Thailanda. Și pot să spun, din perspectiva celor două condiții mai sus menționate, că este cel mai bun aparat pentru mine. Cel puțin până la acest moment.

Mi-a luat un an de zile să scriu review-ul de față tocmai pentru că, înainte de a mă aventura la evaluări, trebuia să testez camera în regim de “front”. Așa cum fac mereu. I-am dat căldură, umiditate, nisip, praf, apă și șocuri de nu le mai țin numărul. Fără intenție; acestea sunt condițiile de lucru. A continuat să funcționeze la parametrii inițiali, în ciuda câtorva zgârieturi care-i brăzdează trupușorul. Material bun (magneziu), construcție solidă. Ți-o spune unul care a distrus multe electronice la viața lui.

Cât despre cărat, mutarea de la un Nikon D90 cu obiectiv Nikkor 18-200 la NEX-7 cu optica specificată a însemnat o ușurare de 400 de grame, lucru care poate părea insignifiant când îl vezi scris, dar care poate face diferența la drum. Călătorii știu că fiecare gram începe să conteze după câteva sute de metri de mers la deal pe o căldură de 35 de grade. În combinație cu ultrabook-ul TOSHIBA – pe care îl am tot de aproape un an – studioul meu foto portabil este de trei ori mai ușor decât înainte. O binecuvântare pentru spinarea mea cocoșată de atâta cărăușie.

Dar nu e vorba doar despre greutate aici, ci și despre manevrabilitate. Chiar și echipat cu lentila 18-200, care cântărește o dată și jumătate cât body-ul, îl pot ține cu o singură mână când fotografiez, în timp ce cu cealaltă mă țin de un arbust ca să nu cad în prăpastie. Sau de marginea bărcii ca să nu plonjez în apă. E cu atât mai util în cazul în care încerc să filmez din mișcare, situație în care îmi trebuie o mână liberă pentru ghidon, volan sau sprijin.

D90-ul îl mai folosesc pe lângă casă, ca să profit de optica pe care i-am cumpărat-o deja (un zoom wide și un prime de 35 mm). Îl iubesc în continuare, este un aparat minunat, doar că nu-mi oferă la fel de multă mobilitate.

O facilitate suplimentară a NEX-7 față de NEX-3 și NEX-5 este vizorul electronic. Eu fotografiez adesea în băi de lumină naturală, când display-ul de pe spatele camerei devine inutil din cauza reflexiilor. Vizorul îmi permite să cadrez și să-mi fac o idee, urmărind histograma, dacă fotografia va fi corect expusă. Nu oferă calitatea unui vizor de DSLR, dar cel puțin nu fotografiez orbește.

Există și câteva lucruri sâcâitoare. Primul ar fi legat de obiectiv, care tinde să alunece din lăcaș atunci când țin aparatul liber la gât. E drept că are o piedică, dar fie uit să i-o pun, fie mă “împiedic” de ea atunci când vreau să fac o fotografie rapidă utilizând zoom-ul. Focusul manual, un adaos dealtfel foarte util, necesită o gimnastică a degetelor pe care doar prin mult exercițiu o poți stăpâni.

Despre calitatea fotografiilor las să vorbească, firește, imaginile din galerie. Pe unele deja le știi. Un fotograf mai bun ar fi scos mai mult din frumusețile locurilor și din capacitățile camerei.

Specificații:

Greutate body: 353 g (cu baterie și card)
Dimensiuni: 120x67x42 mm.
Senzor 25,5×15,6 mm Exmor APS HD CMOS, 24.3 megapixeli efectivi.
ISO range: 100-16000
Preț body: 4300-4500 RON, în funcție de retailer.
Greutate obiectiv SONY 18-200 f/3.5-6.3 OSS: 521 g.
Preț obiectiv 18-200: 2884 RON la f64 (e redus cu 300 de RON)

Mai multe informații despre SONY Alpha NEX-7 și NEX-7K găsești pe site-ul SONY România.

Vezi galerie imaginiIntră în galeria de imagini a articolului

Comentarii - 7 Comentarii

  1. Ovidiu says:

    E foarte plcut sa vezi un review din partea cuiva care nu reprezinta o firma sau ceva in genu’,
    Ca sa nu mai zic ca prinde bine faptul tu chiar folosesti un astfel de aparat, se poate spune ca il testezi la maxim, motiv pentru care iti multumesc foarte mult.

  2. cristian says:

    Am cumparat un sony a6000 cu obiectivul de kit care este acceptabil.Vreau sa ma orientez spre acest obiectiv pentru zum. (am inteles ca sta mai bine decat 18-200 le).Fac un lucru bun sau exista o varianta mai calitativa > Multumesc !

  3. […] o combinație ingenioasă și practică. Într-una dintre călătoriile recente nici n-am mai luat NEX-ul cu mine, fiindcă eram cu motoreta și mă temeam că, dacă pic, o să-l distrug.  Zoom-ul s-a […]

Lasă un comentariu la Review Samsung Galaxy S4 Zoom. Telefon cu cameră sau invers? | Tedoo cu Brad Florescu