Tedoo cu Brad Florescu

Noul look Tedoo, semnat de Brandient și Underweb. Scurtă poveste cu branding.

De la “Kitone, aș vrea și eu un logo” am schimbat site-ul cu totul. Cum s-a ajuns aici?

Logo Tedoo

Dumnezeu mi-e martor c-am vrut doar un logo nou. Atât. M-a pus inspirația să-i scriu lui “Kit” (Cristian Paul) fondator și Creative Director al Brandient, profitând de faptul că ne cunoaștem de multă vreme și că am încredere în el până la cer și înapoi când vine vorba de design. Era 11 martie 2013 și nu m-aș fi gândit o clipă că va urma ce-a urmat. Am vrut doar un logo. Ce-i drept l-am primit.

Brandient.

După ce am trimis mailul nu știu ce s-a întâmplat că m-am trezit, câteva săptămâni mai târziu, în conferință pe Skype cu jumătate din echipa Brandient, în frunte cu Aneta Bogdan. Se adunaseră ca să mă laude și să mă certe. Stăteam față în față cu cea mai bună firmă de consultanță în branding din România și, probabil, din Estul Europei. De obicei mai măcăn, de data asta am luat notițe. Bucuros că niște oameni competenți mă ceartă în cunoștință de cauză. Onorat că mă laudă.

Brandient făcuseră deja un research preliminar în piață, scanaseră brand-ul Tedoo până în ultimul detaliu și observaseră lucruri de care nici eu nu eram conștient. Concluzia a fost că totul trebuie schimbat: perspectivă de branding, logo, design de site, structură, user experience. Rămâneau în picioare doar trei elemente: numele, conținutul și eu. De acord, foarte de acord.

Ne-am înțeles asupra parametrilor generali: livrabile, deadline, condiții financiare. După luna în care nu mi-am cumpărat motocicletă nouă am primit patru propuneri de design, toate superbe. N-am dormit prea bine în următoarele nopți, că trebuia să mă mulțumesc cu una singură. Am întors problema pe toate fețele împreună cu Elena și am decis: asta de-o vezi.

S-a confirmat, astfel, vechea zicală publicitară conform căreia clientul va alege acea variantă de reclamă în care-și vede mutra.

“When the client moans and sighs,
Make his logo twice the size.

If he still should prove refractory,
Show a picture of his factory.

Only in gravest cases,
Should you show the clients’ faces”

(atribuită lui David Ogilvy)

Totul a fost gata la jumătatea lunii mai: logo (yes!), layout diferit pentru fiecare secțiune de site, fonturi, cărți de vizită, până și layout-uri de tricou Tedoo. Aveam un folder ticsit cu bunătăți.

Tedoo iPad

Noul Tedoo se vede bine și de pe tabletă sau smartphone.

Underweb.

Urma partea a doua: implementarea întregii nebunii. Unde să găsesc eu un expert în WordPress care să poată pune în practică, pe de o parte, design-ul Brandient și, pe de altă parte, ideile mele crețe despre funcționalități?

L-a găsit Elena, la recomandarea Ancăi Georgescu: un anume domn Bogdan Apetroaei de la o anume firmă Underweb. Cum nu mai aveam încredere în programatori de când pierduserăm, dintr-un accident, toate like-urile de pe Tedoo acum un an și jumătate, am cerut un interviu cu el pe Skype. Să văd eu ce-i poate pielea lu ăsta micu.

Am discutat două sau trei ore. Mi-a plăcut mult de Bogdan: un tip deschis, solid tehnic, intuitiv și moldovean. Plus că citea deja Tedoo și simțise pe pielea lui ce nu merge. Omul nostru avea însă o mare problemă: era prins cu alte proiecte și nu voia să lucreze Tedoo pe genunchi. Și cum aveam și noi treburi pe teren am decis să demarăm povestea în ianuarie, când ne vom putea concentra cu toții. Care-i zorul? Suntem aici de mii de ani.

Drumul de la nimic la varianta Alpha a fost mai rapid și mai lin decât puteam să accept. La sfârșitul lui ianuarie aveam deja primul draft. Am mai bibilit la el câteva zile, ne-am coordonat perfect și cu Brandient pe anumite chichițe (că bunul simț artistic zice una, iar cel tehnic zice alta), am eliminat o mare parte din bug-uri.

Varianta Beta a fost încărcată live pe site în week-end-ul 15-16 martie, week-end în care cineva n-a dormit. Feedback-ul rapid al prietenilor de pe pagina de Facebook ne-a permis să mai reparăm câteva lucruri care nu funcționau ca lumea (am rezolvat până și beleaua cu fontul, aviz cunoscătorilor). Te rog, dacă observi totuși vreo problemă, să lași un comentariu. Un site e un organism viu, nu știi niciodată ce-l apucă.

Tedoo-Masthead-1160x395-5

Să vorbească împricinații.

Ce vezi astăzi aici a durat un an calendaristic. Se putea și mai repede. Dar așa-s lucrurile bune, iau timp. Fără timp nu se construiește nimic, oricice substitute ai încerca să pui în loc. Ce nu-ți place e din vina mea. Ce-ți place e din vina lor. Jos pălăria.

“Întotdeauna am admirat antreprenorii pur-sânge și demersurile creative independente, iar Tedoo se plasează exact în acest sweet spot, îmbinând călătoriile, jurnalismul, fotografiile superbe, toate filtrate prin erudiția deosebită și prin minunata sensibilitate a lui Brăduț Florescu și a echipei sale.” – Aneta Bogdan, MBA, FCIM, Chartered Marketer, Managing Partner, Brandient.

“Unii oameni se nasc liberi, alții mai puțin. Aceștia din urmă nu trebuie să dispere: libertatea poate fi învățată dacă găsești profesorul potrivit. Brăduț este un astfel de profesor – fiu rătăcitor al mediei și publicității românești, el predică învățarea libertății prin imersiunea în briza plajelor, culturilor și culorilor Asiei. Brandient l-a ajutat să-și consolideze discursul sub marca Tedoo cu Brad Florescu, primul site în categoria lui. ” –  Cristian “Kit” Paul, Creative Director, Brandient.

“Noua identitate vizuală Tedoo este luminoasă, deschisă, accesibilă oricui și, nu în cele din urmă – este … Brăduț. Am vrut să transmit spiritul de libertate, de căutare, de curiozitate intelectuală, trăsături ale conținutului, dar și să valorizez unicitatea, autenticitatea si frumusețea stilistică a scriiturii si fotografiei semnate de Brăduț. Sunt mulțumit cu ce a ieșit și sper să vă bucure ochiul și sufletul.” –  Ciprian Bădălan, Senior Designer, Brandient.

“Urmăresc Tedoo de ceva vreme și mereu am apreciat mix-ul de inspirație și utilitate al articolelor: povești frumoase, sfaturi practice si locuri necunoscute. Colaborarea a fost una excelentă, cu discuții directe, axate pe calitate și nu pe grabă. Brăduț e nebun după ceea ce face și pentru asta îl respect mult. Când o sa mă fac mare și o să călătoresc din plin sper să am secțiunea proprie la Contributors. Urez mult succes echipei Tedoo; la mai multe călătorii și povestiri frumoase!” – Bogdan Apetroaei, Web Developer, Underweb.

Credite și mulțumiri.

Echipa Brandient

Aneta Bogdan (strategie de brand)
Cristian “Kit” Paul (strategie de brand, coordonare design)
Irina Ilie (project management)
Sabina Ionescu (project management)
Mihai Bogdan (trademark advices)
Ciprian Bădălan (autorul designului actual)
Cristian Petre, Adrian Stănculeț (design)

Echipa Underweb

Bogdan Apetroaei (implementare WordPress cu nebunul pe cap)

Echipa Tedoo

Elena Stanciu (la force tranquille)
Brăduț “Brad-sau-cum-îi-zice” Florescu (care a încercat să-i încurce pe toți cei de mai sus fără succes)

Mulțumiri speciale pentru că Tedoo există:

Crina Novac Coliban (co-fondator al proiectului  în 2007)
Adrian Diaconescu (autorul primului Tedoo pe WordPress în 2011)
Adrian Ustinescu (care a îngrijit Tedoo în vremuri grele tehnologic între 2011 și 2014)

Sper să te simți și mai liber pe noul Tedoo.ro.

Despre Brandient.
Despre Underweb.

Comentarii - 7 Comentarii

  1. Dragos says:

    Despre Underweb are link tot catre Brandient.

  2. Tudor says:

    Arata superb. Felicitari! Tedoo cat mai mult.

    Asteptam sa cumparam tricou.

    P.S. “Despre Underweb” duce la site-ul brandient

  3. Cozmin says:

    Mi se parea mie cunoscut numele lui Bogdan, cu el am fost in echipa de voluntari pe la concerte, backstage, curatenie, din astea.. SmallWorld:D Faina tema, apropo

  4. Carmen says:

    Felicitari! se potriveste perfect cu ce faci!

  5. Radu says:

    Sunt curios sa vad cum aratau si celelalte variante de site propuse 🙂

Lasă un comentariu