Tedoo cu Brad Florescu

Asta-i piața. Compania Malev și-a incetat activitatea.

Malev a pus aripile in cui dupa 66 de ani de activitate. UPDATE: Wizzair preia temporar rutele Malev și anunță o rută Budapesta-București din vară.

În această dimineață la ora 6, compania Malev și-a sistat toate cursele, întrerupându-și activitatea după 66 de ani de funcționare.

Decizia survine după ce Comisia Europeană a interzis statului ungar să mai susțină financiar compania. Pierderile acumulate de Malev se ridică la 270 milioane USD.

Anunțul Malev conturează o săptămână neagră pentru aviația civilă, după ce transportatorul spaniol Spanair a pus aripile în cui acum 5 zile.

Pasagerii afectați de anularea zborurilor Malev pot opta pentru tarife preferențiale oferite de Wizzair. Detalii despre asta pe Airbuzz.

Mai multe detalii despre falimentul Malev găsești pe Bloomberg.

UPDATE: Compania TAROM nu a făcut niciun anunț referitor la suplimentarea frecvențelor/capacității pe destinația Budapesta.

După falimentul Malev, TAROM rămâne singura companie aeriană care zboară direct între București și Budapesta. TAROM operează o cursă pe zi (mai puțin sâmbăta) cu o aeronavă ATR de 48 de locuri. Malev opera pe ruta BUD-OTP trei zboruri pe zi, cu aeronave Boeing 737-600 de 109 locuri.

UPDATE 2: Wizzair anunță preluarea – cel puțin temporară – a rutelor Malev, inclusiv pe destinația București și introducerea zborurilor regulate între Budapesta și București din vara acestui an (4 zboruri pe săptămână). Detalii pe site-ul Wizzair. Am aflat despre asta de aici și de aici (mulțumiri, Dragoș)

UPDATE 3: TAROM reacționează prin introducerea unei noi frecvențe zilnice spre Budapesta (luni-sâmbătă) din 6 februarie. Am aflat de la Airbuzz. Comunicatul TAROM e aici.

UDATE 4: Ryanair anunță că vor deschide bază operațională la Budapesta în jur de 17 februarie, urmând să zboare din capitala Ungariei către 31 de destinații. Bucureștiul nu se află pe listă. Se anunță lupte grele cu Wizzair. Detalii.

Comentarii - 8 Comentarii

  1. NetuLiber says:

    Eu ma gandesc ca daca aia aveau 3 zboruri pe zi adica 330 de locuri iar gradul de ocupare era de minim 60 la suta, rezulta ca vreo 200 de persoane nu au cum sa se miste; sa te apuci sa vorbesti ca momentan nu exista zboruri suplimentare e stupid; declaratia trebuia sa fie: avem pregatite 2 aeronave ce sunt gata sa preia fluxul de calatori ce pana acum 1 zi utilizau malev-ul;
    Pentru ca nu cred ca aia erau cretini incat sa aiba 3 curse pe zi si sa iasa in pierdere din cauza nr redus de calatori;

  2. Daniela says:

    Nu stiu daca e neaparat o surpriza. Pentru ca aveau intotdeauna tarife uriase. Acolo unde Tarom sau KLM aveau 300 de euro, Malev avea peste 1000. Cand erau 5-600 la ceilalti, la Malev erau 2000 de euro.

  3. Andrei says:

    @Daniela: te inseli….mult! Exemplu: bilet Malev dus-intors Budapesta, toate taxele incluse-de la prox 150 euro (verificat saptamana trecuta). Daca vorbesti despre 2000 euro, cred ca esti nitel rauvoitoare 🙂 (ori nu stii ce inseamna 2000 euro in transportul aerian pt. 1 bilet avion)
    @Webmaster: Tarom a curse anuntat suplimentare catre Budapesta, iar Wizz- 2 frecvente saptamanale, dar astea-s chiar de ultima ora; in rest, urmaresc cu interes postarile d-aci, so…keep posting!

    • Tedoo says:

      Salut, Andrei. Multumesc pentru updates, le pusesem deja. Una si mai noua (UPDATE 4): Ryanair deschid baza operationala la Budapesta!

  4. Cristi says:

    E o eroare, Malev-ul nu aoperat BUDOTP cu aeronave de 100 de locuri. Cel mai mare, cu care operau era un De Havilland de 70 pax, ma rog un Dash. In rest operau si cu avioane mai mici , ne flota tocmai pt ca nu aveau load factor. Am mers de multe ori cu ei si cand era 50% era sarbatoare. Preturile in schimb, ok. Fireste daca pe o ruta atat de scurta, iarna 120-180 de Eur e ok. Oricum mai ieftini decat TAROM pe majoritatea rutelor.

  5. Daniela says:

    @Andrei

    Nu ma insel, iar ca sa fiu rauvoitoare ar trebui sa am motive. Crede-ma, nu am. Poate pe rutele care te interesau pe tine erau mai avantajosi. Pe rutele care ma interesau pe mine astea erau tarifele. E prea tarziu sa iti arat print-screen-uri, dar stiu ce spun.
    Si stiu foarte bine ce inseamna tarifele de avion, crede-ma. Tocmai de aceea am spus ca, din punctul meu de vedere, e un final asteptat.

  6. radu says:

    Imi pare rau daniela dar cam bati campibati ,si o spun ca o persoana ce am fost implicat direct in procesul de tiketing .Malevul chiar avea tarife bun pe mjoritatea rutelor .Nu stiu pe ce rute calatoreai tu dar din pacate exagerezi prea de tot. Am vandut multe bilete de avion pentru toate companiile aeriene si sa stii ca, Malevul chiar avea preturi bune Dar nu vreau sa intru in polemica pentruca nu are rost.Chiar stiu ce vorbesc, asa ca hai sa fim decenti chiar nu ai dreptate

  7. […] anunțul oficial al închiderii Malev, lucrurile s-au mișcat cu o viteză […]

Lasă un comentariu la radu