Tedoo cu Brad Florescu

IATA dezvăluie viitorul sistem de control al securităţii pe aeroporturi.

Pentru fiecare dintre cele trei categorii de pasageri vor exista porţi de scanare şi proceduri de control diferite. Un jurnalist de călătorii sau o bunicuţă de 80 de ani vor trece prin control mai repede decât turistul indian care la ultimul zbor şi-a aprins un trabuc în toaleta avionului.

IATA Future Checkpoint checkpoint1-large

IATA (Asociaţia Internaţională de Transport Aerian) a făcut public, în cadrul întâlnirii anuale care a avut loc la Singapore, proiectul unui nou sistem de control al securităţii pe aeroporturile din întreaga lume: “Checkpoint of the Future”.

“Experienţa ultimilor ani ne-a arătat că unghiera unui pasager nu este neapărat o ameninţare pentru aviaţie. Nu ne putem trata pasagerii ca şi cum ar fi teroriştii de care încercăm să-i protejăm. spun autorii proiectului.

Conform prezentării susţinute de Kenneth Dunlap (Director Security and Travel Facilitation al IATA), “Checkpoint of the Future” se bazează pe trei concepte majore:

  1. Întărirea securităţii prin concentrarea resurselor acolo unde există risc.
  2. Integrarea informaţiilor despre pasageri în sistemul de control.
  3. Fluidizarea procedurilor pentru pasagerii cu grad scăzut de risc.

Principiul fundamental al noului sistem este “Caută oameni răi, nu obiecte rele”.

În plan practic, sistemul Checkpoint of the Future va utiliza datele biometrice şi comportamentale ale pasagerilor pentru a îi clasifica în trei categorii de risc:

  • “Known Traveler” –  pasagerii care au oferit în avans informaţii suplimentare.
  • “Normal” –  majoritatea pasagerilor
  • “Enhanced Security” – pasagerii despre care nu există informaţii, cei cu grad ridicat de risc sau cei aleşi aleator pentru un control amănunţit.

Pentru fiecare dintre cele trei categorii vor exista porţi de scanare şi proceduri de control disociate. Un jurnalist de călătorii sau o bunicuţă de 80 de ani vor trece prin control mai repede decât turistul indian care la ultimul zbor şi-a aprins un trabuc în toaleta avionului.

Conform prezentării IATA, sistemul Checkpoint of The Future va putea fi operaţional în fază de test peste 2-3 ani, urmând ca implementarea sa la scară internaţională să înceapă în 2016-2018.

IATA este o asociaţie comercială fondată în 1945, care cuprinde 230 de companii aeriene din 118 ţări, contând pentru 93% din traficul aerian mondial. Compania naţională TAROM este membru IATA din 1993.

Imagini: IATA.ORG.

Vezi galerie imaginiIntră în galeria de imagini a articolului

Comentarii - Un Comentariu

  1. [...] – alimentată în primă fază prin introducerea paşapoartelor electronice – va sta la baza security check-ului disociat propus de IATA. Funcţie de o serie de factori – frecvenţa călătoriilor, destinaţiile vizitate, [...]

Lasă un comentariu