Tedoo cu Brad Florescu

Google intră pe piața de travel. Ba nu intră. Ba intră.

În ciuda declarațiilor de anul trecut, Google intră pe piața biletelor de avion. Deocamdată discret.

Google cumpără ITA Software. Intră.

In primăvara lui 2011, Google achiziționa ITA Software, un furnizor major de tehnologie pentru industria de travel. Achiziția s-a lăsat cu scandal, mai mulți operatori importanți din industrie acuzând că, astfel, Google va putea intra pe piața de bookings abuzând de poziția sa dominantă pe search.

Google lansează Flight Search. Ba nu intră.

În toamna anului trecut, gigantul din California lansa Flight Search, un produs care, cel puțin pe moment, părea să respecte angajamentul de ne-imixtiune. Flight Search găsea tarifele, dar nu oferea și opțiunea rezervării. Cu câteva săptămâni înainte, Google pornise Hotel Finder, o aplicație similară pe zona de cazări. Reprezentanții Google au declarat că, prin lansarea FS, nu intenționează să atace piața de travel. Nu, nici vorbă.

Google implementează pentru Cape Air. Ba intră.

Pe 1 martie, Google implementează soluția ITA Software în colaborare cu Cape Air, un transportator regional cu baza în Massachusets. Cape Air devine așadar prima companie aeriană rezervabilă direct din Flight Search. Acesta este doar primul semnal că Google intenționează să se implice în fluxul de rezervare și emitere a biletelor de avion.

Partea cea mai interesantă e că, în ciuda promisiunilor din toamna lui 2011, Google recunoaște că discuțiile cu Cape Air au început încă de acum un an. La momentul lansării inofensive a Flight Search, Google pregătea deja ofensiva.

Noul sistem Google-ITA conține toate modulele de operațiuni comerciale ale unei companii aeriene: rezervare, control al plecărilor, inventariere a locurilor.

Flight Search redirecționează în continuare utilizatorii către site-urile companiilor aeriene sau ale agențiilor online, DAR utilizarea de către Cape Air a soluției ITA poate pune la dispoziția Google informații despre comportamentul de cumpărare și despre istoricul tranzacțiilor utilizatorilor.

Adică exact ce-i trebuie lui Google pentru a-și îmbunătăți produsul de travel, targetându-și mai precis potențialii clienți. E de așteptat ca Google să integreze produsul de travel în celelalte servicii oferite utilizatorilor. Până acum, compania din Mountain View nu avea acces la aceste date, întrucât rezervarea se făcea înafara Flight Search.

Fiori pentru Sabre, Amadeus și Travelport

Astfel, Google intră în competiție directă cu sistemele consacrate de rezervări precum Sabre, Amadeus sau Travelport, încercând să-și taie o felie din piața de distribuție. Dealtfel, Cape Air a utilizat până acum soluția Sabre, la care a renunțat în favoarea produsului ITA oferit de Google.

Încă nu putem discuta despre o amenințare majoră la adresa GDS-urilor mai sus menționate. Dar prin cunoașterea consumatorilor, prin capacitățile de targetare personalizată a acestora și prin poziția de lider în piața de search, Google deține un avantaj competitiv inestimabil, de care poate profita în viitor.

Sursa foto.

Comentarii - Niciun comentariu

Lasă un comentariu