Tedoo cu Brad Florescu

Pasageri, iată drepturile voastre

Pasagerii au aceleaşi drepturi, indiferent cu cine zboară: curse de linie, curse charter sau low cost. Singura condiţie este ca zborurile să fie operate de companii aeriene din Uniunea Europeană.

Tonga Avion Convair Chatams Pacific

Q: Mi-am luat bilet de avion Bucureşti – Roma de la Tarom şi când să urc în avion, am vazut că, de fapt, zbor cu Alitalia. Nu trebuia să ştiu şi eu că nu zbor cu românii, ci cu italienii?

A: Pasagerii au dreptul să fie informaţi despre identitatea companiei aeriene care operează zborul. Chiar şi în cazul în care aţi cumpărat zborul de la o agenţie de turism (nu una aeriană), împreună cu un pachet turistic care include masa şi cazare, aveţi dreptul să fiţi informat cine va opera zborurile pe toate cursele.

Q: M-am trezit în aeroport că nu am voie să urc în avion, pentru că nu mai sunt locuri. Pot să cer banii înapoi pe bilet?

A: Companiile aeriene trebuie să vă plătească o sumă compensatorie, astfel:

* € 250 pentru curse până în 1.500 km;
* € 400 pentru curse între 1.500 şi 3.500 km;
* € 600 pentru curse mai lungi de 3.500 km.

Q: Cum se calculează distanţa?

A: Distanţa se calculează de la locul în care vă aflaţi când aţi fost anunţat de întârzierea/anularea zborului şi locul în care doriţi să ajungeţi.

Q: Pot să solicit această compensaţie, indiferent de natura cauzelor pentru care zborul meu a fost anulat/întârziat?

A: Nu puteţi solicita această remuneraţie în cazul în care staff-ul companiei aeriene aduce dovezi care să ateste circumstanţe de forţă majoră, care nu au putut fi evitate.

Q: Ce înseamnă “forţă majoră” în cazul unui delay sau a unei anulări a zborului?

A: Conform Convenţiei de la Montreal, companiile aeriene nu au nicio responsabilitate faţă de pasageri în următoarele condiţii extreme (de forţă majoră): instabilitate politică, condiţii meteorologice incompatibile cu tacticile de aterizare, decolare şi/sau zbor, riscuri de securitate şi siguranţă a pasagerilor, defecţiuni tehnice ale aeronavei

Q: Drepturile pasagerilor se referă doar la cursele de linie?

A: Pasagerii au aceleaşi drepturi, indiferent cu cine zboară: curse de linie, curse charter sau low cost. Singura condiţie este ca zborurile să fie operate de companii aeriene din Uniunea Europeană.

Q: Ce pot să fac dacă mi se refuză boardingul?

A: Puteţi anula definitiv zborul şi primiţi banii înapoi (integral) sau puteţi aştepta următorul zbor, bucurându-vă între timp de facilităţile oferite de compania aeriană, la sol.

Q: Ce pot să fac dacă s-a anulat zborul?

A: Puteţi obţine banii înapoi (integral) sau puteţi solicita altă variantă de zbor pentru destinaţia voastră, fără să uitaţi că în timpul şederii în aeroport, aveţi dreptul de a beneficia de servicii pentru astfel de situaţii.

Q: Când ar trebui să fie următorul zbor, dacă mi l-au anulat pe cel la care aveam eu bilet?

A: Ora de sosire la destinaţie a zborului pe care vi-l oferă compania, în locul celui anulat, nu trebuie să depăşească ora la care trebuia să sosiţi iniţial cu mai mult de:

(a) 2 ore, în cazul unei curse de până în 1.500 kilometri
(b) 3 ore, în cazul unei curse între 1.500 şi 3.500 de kilometri
(c) 4 ore, în cazul oricărei curse care nu se înscrie în punctele (a) şi (b) de mai sus.

Q: Cum primesc banii înapoi pe bilet, în cazul anulării zborului?

A: Numerar, la biroul companiei din aeroport;
prin transfer bancar electronic;
prin ordin de plată sau file de cec;
de asemenea, numai cu acordul vostru, puteţi fi recompensat în bilete de călătorie, reduceri pe anumite curse ale companiei sau altfel de servicii oferite de compania aeriană.

Q: Dacă vreau un alt zbor, ce trebuie să fac?

A: Pasagerii au dreptul să aleagă între:
(a) rambursarea (în timp de 7 zile) a sumei echivalente cu preţul biletului de avion;
(b) un zbor cu care să vă întoarceţi în punctul de unde aţi plecat iniţial, cu prima ocazie;
(c) un zbor cu care să ajungeţi la destinaţia finală, în condiţii comparabile cu cele pentru care aţi optat la momentul rezervării biletului de avion, cu prima ocazie;
(d) un zbor cu care să ajungeţi la destinaţia finală, în aceleaşi condiţii cu cele pentru care aţi plătit, la o dată pe care o stabiliţi voi, în funcţie de locurile disponibile din avion.

1 2

Comentarii - 2 Comentarii

  1. Am anulat biletele de Avion ,cat primesc inapoi? spune:

    este cea mai proasta alegere sa zbori cu compania TAROM am anulat doua bilete si mi sa spus ca din doua sute zece euro mai primesc inapoi patruzecisiopt euro in GERMANIA si la oricare alta companie de zbor primesti mai mult de jumatate din suma.ASTA ESTE ROMANIA NE MAI ANTREBAM DE CE FUG BIETI ROMANI DIN TARA

  2. [...] zboruri anulate, bagaje pierdute, legea obligă companiile aeriene să ofere compensaţii. Vezi aici lista. Măsura e corectă şi binevenită, dar exercită o şi mai mare presiune pe schema de [...]

Lasă un comentariu