Tedoo cu Brad Florescu

Airline Review: Emirates, Business Class

Să zbori din România în Noua Zeelandă (fără să intenționezi să te muți definitiv în această țară) e mult mai mult decât sport extrem și poate fi considerat de unii (cum ar fi părinții mei, de exemplu) ca și cum ai pleca pe Marte. De aceea, e important pe aripile cui te lași.

Emirates Business Class on 777

Să zbori din România în Noua Zeelandă (fără să intenționezi să te muți definitiv în această țară) e mult mai mult decât sport extrem și poate fi considerat de unii (cum ar fi părinții mei, de exemplu) ca și cum ai pleca pe Marte. De aceea, e important pe aripile cui te lași.

O să încerc să scriu acest articol într-un mod obiectiv și profesionist, dar nu promit că o să îmi iasă. De 2 lucruri, însă, vă rog să fiți siguri: nu am primit bani ca să scriu acest articol și am zburat cu avionul destul la viața mea, încât să pot să am o perspectivă sănătoasă atunci când evaluez o companie aeriană.

Booking

Site-ul Emirates.com e bogat în informații și ușor de folosit. Vă găsiți repede o variantă de zbor. Partea mai puțin plăcută e că nu acceptă carduri emise în România, deci nu puteți cumpăra online. Rămâne să vă adresați direct biroului Emirates Romania de pe Calea Moșilor (telefon 021 2100550). Oamenii de aici (sărut-mâna, Nelly și mulțumiri pentru tot!) fac mai mult decât rezervări de bilete. Fac un soi de private ticketing:

  • vă caută biletul care vă trebuie (în condițiile în care cei mai mulți agenți de ticketing din București vă oferă ce găsesc la prima căutare în sistem),
  • vă găsesc cele mai bune rute (ca să nu zburați în est luând-o prin vest),
  • vă fac cele mai bune conexiuni (ca să nu stați mult în aeroporturile de escală),
  • vă combină cele mai bune prețuri (ca, de exemplu, să nu plătiti de 2 ori taxele de aeroport),
  • vă asigură cele mai bune servicii suplimentare (cum ar fi să vă dea gratuit viza pentru Dubai, transfer și cazare gratuite la hotelul aeroportului).

La bord

Welcome

Când ajungeți la scaun, vă așteaptă o sticlă cu apă plată și primiți, imediat după ce luați loc, un pahar de șampanie și un toiletry pack care conține (pentru femei) creme și parfum Bulgari, oglinjoară, periuță și pastă de dinți. După asta, primiți meniul, șosete și eye-shades (apărătoare de lumină pentru ochi).

Echipaj

Chiar dacă este o companie bazată în Emiratele Arabe Unite (cu sediul central în Dubai), stewarzii sunt selectați de pe toate continentele. Pe zborul nostru am avut 2 indience, 2 filipineze, 1 englez, 1 neo-zeelandez, 1 thailandeză și am aflat că lucrează și foarte multe românce la companie. Diversitatea naționalităților e o chestie foarte deșteaptă, pentru satisfacția și confortul pe care ți le dă gândul că se ocupă de tine un co-național. Nu am avut româncă pe zbor, dar m-am împrietenit cu indiencele, spunându-le cât de mult mi-a plăcut sudul Indiei și câștigându-le definitiv când le-am spus puținele cuvinte în Hindi pe care mi le aduceam aminte.

Pentru că m-am simțit rău la un moment dat, am primit medicamente, fructe pe toată durata zborului, ceaiuri, sticle cu apă fierbinte pe care să mi le pun în jurul meu (pentru că aveam frisoane) și am fost întrebată dacă nu vreau să vorbesc la telefon cu medicul lor dedicat, care să îmi dea consultație gratuită. Subliniez: eram în avion, la 12.000 de metri altitudine.

Mâncare

La prima masă mi s-a oferit un trandafir, care avea să îmi dea mult de furca în aeroportul din Auckland. Cititi aici povestea.

Mâncarea a fost bună – și nu am crezut că o să spun vreodată asta despre mâncarea din avioane. Mai ales friptura de vită, care era atât de fragedă și de gustoasă că aș mai fi cerut una (și sigur mi-ar mai fi dat).

Ce m-a surprins plăcut a fost că meniurile erau personalizate pentru fiecare zbor în parte: unul pentru Dubai – Melbourne și un altul cu totul diferit pentru Melbourne – Auckland.

Somon, pui, vită, fructe de mare, fructe din copaci, iaurturi, paste, cartofi gratinați, mă rog, mâncare multă și gustoasă (sau unde mi-era mie foame… :))

Confort

  • Business class (pe zborurile long-haul) chiar înseamnă confort. Spațiul pentru picioare se încadrează în clasa mediu-superioară (86″ la First, 60″ la Business și 33″ la Economy)
  • Fotolii care se înclină la aproape 180 grade (mai au un pic până la flat bed)
  • Masaj în scaun. În mânerul scaunului, există un monitor cu touch-screen pe care indicați zona pe care o vreți masată, intensitatea și stilul de masaj.
  • În uriașul Airbus 340-500, fotoliul este protejat de o capsulă, astfel încât nimeni nu deranjează și nu este deranjat de rabatarea scaunului.
  • In-flight entertainment. Aș spune “tot ce vrei”, luând în calcul cele 600 de canale de divertisment pe care le-am văzut afișate. Dar pentru că m-am uitat doar la filme și la cele mai noi apariții discografice, voi vorbi doar despre astea. Brăduț s-a jucat, însă, tot drumul și la fel vecinii noștri de rând, care se jucau “Spânzuratoarea”. Tot felul de filme, de la arabe și indiene, până la clasice și block-bustere. Eu am văzut “Bee Movie” și “Monsters, Inc.”, da, desene animate, pentru că asta era senzația pe care mi-o dădeau toate jucariile din avion.

Ce m-a vrăjit?

În cazul zborurilor intercontinentale, pasagerii trebuie ajutați să se acomodeze la noul fus orar. Se trag obloanele de la hublouri, se desfac paturile, se stinge lumina în compartiment și se trece la somn, vrei, nu vrei.

La Emirates am văzut, însă, cum se aprindeau stelele pe tavanul aeronavei. Zeci de luminițe mici, în formă de stea, care au rămas aprinse până s-a făcut dimineață. E un truc brevetat de Emirates, al cărui scop este să creeze în avion senzația de noapte, indiferent de ora de afară, pentru a-i ajuta pe pasageri să se adapteze mai ușor fusului orar de la destinație.

La sol (Istanbul și Melbourne, că în Dubai nu am vizitat):

Lounge-urile

Curate și aerisite, cu mâncare, băutur[, reviste, televizoare și personal atent la nevoile pasagerilor. Cel din Melbourne a fost chiar surprinzător, avea cabină de duș, cu prosoape de unică folosință și toate cosmeticele de care ai nevoie (gel de duș, șampon, balsam, creme hidratante). În 10 minute am făcut duș și m-am simțit pregătită să iau pâmăntul la zburat încă o dată… dar tot cu Emirates.

Check-in și Boarding

Elementul caracteristic și distinctiv al echipei Emirates este eșarfa albă prinsă de bonetă, simbol al portului tradițional arăbesc. Culmea e că nu am văzut nicio araboaică și mi s-a părut amuzant să vezi blonde, roșcate, asiatice, englezoaice, spanioloaice cu năframă pe față.

În Istanbul numai băieți, mândri să deservească Emirates. Fiind plasați foarte central, mulți pasageri veneau să se informeze despre zborurile lor. Răspunsul lucrătorilor de la check-in conținea invariabil compania pentru care lucrau: “British is not here, we are Emirates” sau “Here is Emirates, you’d better look further”.

În Dubai numai asiatice. Drăguțe și foarte profi. Total deosebite de lucrătorii din Melbourne, care zici că erau gașca cu care am băut aseară. Ne-au luat cu “Have a good flight, GUYS!” la îmbarcare și cu “Would you like something more, guys?” în avion. Nu mi-a pl[cut, nu că sunt eu vreo prințesă, dar e ca și cum la Otopeni ai auzi “Mai vrei ceva, păpușă?” De-a naibii, le-am raspuns și eu “Thank you, guys”, iar Brăduț, nu mai prejos, “See you soon, girls!”

Aș mai zbura? Oriunde m-aș duce în lume, aș întreba și la Emirates de bilet.

NOTĂ: Dorim să mulțumim doamnei Manuela Făgăraș, Marketing Manager Emirates, pentru sprijinul acordat în realizarea acestui material.

Comentarii - Niciun comentariu

Lasă un comentariu